Με τρία βασικά χαρακτηριστικά, πρωτίστως βέβαια το πράσινο αλλά και τον πολιτισμό και τον αθλητισμό, η δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου στον χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού είναι εφικτή, αναγκαία αλλά και φθηνή: Αυτά αποδεικνύει η μελέτη του ΕΜΠ που διενεργήθηκε για λογαριασμό των τριών δήμων, Αλίμου, Αργυρούπολης- Ελληνικού και Γλυφάδας.
Χθες στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν, ο επικεφαλής της έρευνας Νίκος Μπελαβίλας παρουσίασε την έρευνα στην πλήρη της μορφή, ενώ οι δήμαρχοι Αλίμου, Θάνος Ορφανός και Αργυρούπολης- Ελληνικού Χρήστος Κορτζίδης επιβεβαίωσαν την κοινή στάση τους στο θέμα και την επιμονή τους στον αγώνα για τη δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου. Άλλωστε, όπως είπαν και οι δύο, διαψεύδοντας σχετικά δημοσιεύματα στον Τύπο, παρότι έχουν ζητήσει συνάντηση τόσο από την υπουργό Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη όσο και από τον υπουργό Επικρατείας Χάρη Παμπούκη για να τους ενημερώσουν για τα σχέδια και τις προθέσεις της κυβέρνησης, δεν έχουν λάβει καμία απάντηση.
“Λαϊκισμοί τα περί διάσπαρτων πάρκων στη θέση πολυκατοικιών”
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης το Μητροπολιτικό Πάρκο είναι αναγκαίο, καθώς η Αττική απέχει πολύ από ένα ανεκτό επίπεδο πρασίνου, συγκριτικά με τα ελληνικά πολεοδομικά στάνταρς της δεκαετίας του 1980 αλλά και με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Εξάλλου, όπως τόνισε ο Ν. Μπελαβίλας, το μητροπολιτικό πάρκο έχει διαφορετικό ρόλο από το μικρό- συνοικιακό πάρκο καθώς αποτελεί μεγάλη νησίδα βιοποικιλότητας και πρασίνου. Έτσι ο καθηγητής του ΕΜΠ χαρακτήρισε αντιεπιστημονικές και λαϊκίστικες τις απόψεις ότι θα χτιστεί το Ελληνικό αλλά θα γίνουν μικρά πάρκα στη θέση πολυκατοικιών: Εκτός απ' το ότι είναι πρακτικά αδύνατο, τα διάσπαρτα πάρκα είναι μεν απαραίτητα αλλά δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την ανάγκη ενός μεγάλου πνεύμονα μελλοντικού πρασίνου με την κρίσιμη μάζα του Ελληνικού. Επίσης τόνισε, ο Ν. Μπελαβίλας, αντίστοιχα πάρκα τόσο στην Ελλάδα, όπως ο Εθνικός Κήπος που ολοκληρώθηκε σε 100 χρόνια, όσο και στο εξωτερικό ήθελαν πολλά χρόνια για να κατασκευαστούν. Σύμφωνα όμως με τις προτάσεις του ΕΜΠ, τουλάχιστον η μισή έκταση στο Ελληνικό, μπορεί να ανοίξει στο κοινό άμεσα και σιγά σιγά να αρχίσει να πρασινίζει. Επιπλέον, το έργο του πάρκου του Ελληνικού, παρότι παρουσιάστηκε ως ένα πανάκριβο έργο, τόσο ως προς το κτιριακό του σκέλος όσο και ως προς το σκέλος των διαμορφώσεων ελεύθερων χώρων και πρασίνου, με το κόστος να προϋπολογίζεται έως και 16 φορές ακριβότερα από τα αντίστοιχα έργα αναπλάσεων πρώην αεροδρομίων ή κατασκευής αντίστοιχων πάρκων στον ευρωπαϊκό χώρο. Το πραγματικό κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 47 εκ. ευρώ στο τμήμα που είναι σήμερα διαθέσιμο για φυτεύσεις-διαμορφώσεις και σε 101 εκ. ευρώ σε όλη την έκταση.
Τέλος, το ΕΜΠ προτείνει μια στρατηγική 5 αξόνων στην οποία περιλαμβάνονται η δημιουργία ενός μεγάλου ανοιχτού αθλητικού πόλου μητροπολιτικής εμβέλειας, η πλήρης απελευθέρωση της ακτής από τις χρήσεις μαζικής αναψυχής με ελεύθερη πρόσβαση, η δημιουργία ενός κέντρου πολιτισμού, εκπαίδευσης και έρευνας στην περιοχή του πρώην Δυτικού Αεροσταθμού κ.ά.
Δ.Σφ.
*εφημ. "Η ΑΥΓΗ" - Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/01/2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου